Prace magisterskie
2015
Barbara Duchalska, Medialne performanse mody w latach 2010 - 2015. Strategie ustanawiania władzy, promotor: prof. dr hab. Dariusz Kosiński
Barbara Man Bitwa o gender, promotor: prof. dr hab. Dariusz Kosiński
Ewa Majchrzyk, Beatlemania jako przykład wyprodukowanego fenomenu, promotor: prof. dr hab. Dariusz Kosiński
Jadwiga Maciejewska Ustanawianie prawdy, promotor: prof. dr hab. Dariusz Kosiński
Katarzyna Ożgo Kobiece przyjemności popularne. Przeciwko feministycznej krytyce kultury popularnej, promotor: prof. dr hab. Dariusz Kosiński
Kaja Podleszańska Aktywizm feministyczny jako forma demokracji performatywnej, promotor: prof. dr hab. Dariusz Kosiński
Róża Szafranek, Taktyki działania stereotypizowanych partnerów w związkach z dużą różnicą wieku, promotor: prof. dr hab. Dariusz Kosiński
Olga Ziopaja, Taniec jazzowy w teatrze tańca – historia i działalność Kieleckiego Teatru Tańca w kontekście specyfiki tańca jazzowego, promotor: prof. dr hab. Dariusz Kosiński
Piotr Urbanowicz, Mechanistyczne aspekty romantyzmu na przykładzie wybranych fragmentów publicystyki i dzieł prozatorskich Adama Mickiewicza oraz „Podróży do Ziemi Świętej z Neapolu" Juliusza Słowackiego, promotor: dr hab. Mateusz Borowski
Radosław Sławomirski, Miłość w twórczości Władimira Wysockiego, promotor: dr hab. Wojciech Baluch
Diana Ziąbek, Między strojem a nagością – cielesność jako kostium, promotor: dr hab. Wojciech Baluch
2014
Tomasz A. Kalita, Dekadencja nowożytności w świetle sporu Napoleona Cybulskiego i Juliana Ochorowicza, promotor: prof. dr hab. Dariusz Kosiński
Justyna Luranc Między sceną, a widownią. Studium relacji koncertowych, promotor: prof. dr hab. Dariusz Kosiński
2013
Agnieszka Dziedzic, Teatr lalek w Polsce – próba ujęcia krytycznego, promotor: prof. dr hab. Dariusz Kosiński
Alicja Górkiewicz, Katalonia. Spółka z ograniczoną niepodległością, promotor: prof. dr hab. Dariusz Kosiński
Dagmara Łuba, Seryjnie nieludzcy. Przedstawienia istot nieludzkich w wybranych współczesnych serialach telewizyjnych, promotor: prof. dr hab. Dariusz Kosiński
Katarzyna Lemańska i Karolina Wycisk, Strategie i taktyki remiksowania a działalność instytucji na przykładzie projektu RE//MIX w komunie//warszawa, promotor: prof. dr hab. Dariusz Kosiński
Anna Matras, Slow Food i współczesne performanse smaku, promotor: prof. dr hab. Dariusz Kosiński
Jakub Papuczys, Tour de France – performatywny wymiar największego kolarskiego wyścigu na świecie, promotor: prof. dr hab. Dariusz Kosiński
Katarzyna Peplińska, Uwodzeni demokracją. Polska demokracja przedstawieniowa, promotor: prof. dr hab. Dariusz Kosiński
Agnieszka Wieliczko Maska superbohatera, promotor: prof. dr hab. Dariusz Kosiński
Joanna Zaguła, Ucieczka przed nazwaniem. Performanse hipsterów wobec systemu mody, promotor: prof. dr hab. Dariusz Kosiński
2012
Anna Bocheńska, Kobiecość jako niewyrażalność – (nie)obecne bohaterki dramatów Juliusza Słowackiego, promotor: prof. dr hab. Dariusz Kosiński
Bartłomiej Harat, Performans polityczny: prawybory w Platformie Obywatelskiej i żałoba po katastrofie smoleńskiej, promotor: prof. dr hab. Dariusz Kosiński
Dorota Nawrot Teatr instalacją, promotor: prof. dr hab. Dariusz Kosiński
Justyna Stasiowska, „This is the Real Thing" – strategie manipulowania aparatem percepcyjnym odbiorcy poprzez wykorzystanie postaci DJ-a w zaprogramowanej w tekście sytuacji teatralnej, promotor: dr hab. Mateusz Borowski
Agata Kołodziej, Poezja jako wydarzenie. Performatywne aspekty slamu poetyckiego, promotor: dr hab. Mateusz Borowski
Maria Napieraj, „Nixon w Chinach" i „Doctor Atomic" Johna Adamsa w perspektywie opery epickiej Brechta, promotor: dr hab. Mateusz Borowski
2011
Dobrawa Branicka, Rzeczywistość poszerzona jako „miejsce prawdy". Zastosowanie technik teatralnych w procesie psychoterapeutycznym, promotor: prof. dr hab. Dariusz Kosiński
Aniela Gabryel Strategie montażowe jako dramatyzacja rzeczywistości w polskim filmie fabularnym, promotor: prof. dr hab. Dariusz Kosiński
Karolina Grymek Kraka i Wandy portret podwójny. Legenda Stanisława Wyspiańskiego w perspektywie strukturalnej, promotor: prof. dr hab. Dariusz Kosiński
Żaneta Jamrozik, Obrazy kobiecości. Kobiecość w wybranych filmach Jean-Luca Godarda i Todda Haynesa, promotor: prof. dr hab. Dariusz Kosiński
Barbara Madany, Współczesny teatr niderlandzki, promotor: prof. dr hab. Dariusz Kosiński
Ewelina Marciniak, Wieczór Trzech Króli albo Co zechcecie,czyli o cudowności pragnienia i pożądania, promotor: prof. dr hab. Dariusz Kosiński
Dorota Miśka, Adama Mickiewicza dramaturgia doświadczania Wielkopolski, promotor: prof. dr hab. Dariusz Kosiński
Łukasz Zatorski, „Utopia w działaniu". Strategie performatywnej obecności w sferze publicznej środowiska Krytyki Politycznej, promotor: prof. dr hab. Dariusz Kosiński
2010
Chabros Kinga, KimKi-duk – świadomość rzeczywistości, pod kierunkiem dr Wojciecha Balucha
Ciemniewski Marcin, Dramaturgia muzyczna południowoindyjskich tradycji teatralnych: Mudijettu, Kudijattam, Kathakali, pod kierunkiem prof. dr hab. Małgorzaty Sugiery
Felvidéki Eszter, Wariacje na temat konstrukcji postaci w dramacie współczesnym: postaci wielogłosowe, zmultiplikowane figury, palimpsesty, pod kierunkiem prof. dr hab. Małgorzaty Sugiery
Kiwak Monika, Figura ciała okaleczonego w dramaturgii Sarah Kane i jej korelacje ze sztuką współczesną, pod kierunkiem dr Joanny Zając
Kufel Marta, Poza teatr śmierci. Liturgia najniższej rangi Tadeusza Kantora, pod kierunkiem prof. dr hab. Małgorzaty Sugiery
Marciniak Magdalena, Myśl teatralna Rolanda Barthesa, pod kierunkiem prof. dr hab. Małgorzaty Sugiery
Sieroń Anna, Wszyscy inni zostali wyeliminowani. Wykorzystywanie motywów literatury wysokiej w literaturze popularnej na przykładzie powieści kryminalnej z użyciem strategii recyklingu, pod kierunkiem prof. dr hab. Małgorzaty Sugiery
2009
Dzieciuchowicz Iga, Słowo, ciało, śmierć – ikony popkultury jako bohaterowie dwóch spektakli Krystiana Lupy „Factory 2" i „Tryptyku. Persona/ Marylin", pod kierunkiem dr Joanny Zając
Hankus Marta, Program „Dilettante – teatr w ruchu" jako model aktywności w zakresie pedagogiki teatru, pod kierunkiem dr Joanny Zając
Kulik Agata, Destrukcja rodzi destrukcję, czyli uciekinierzy, azylanci i banici – portret emigrantów polskich w dramaturgii współczesne, pod kierunkiem dr Joanny Zając
Rodzińska-Nair Justyna, Kalarippajatu a sztuki performatywne, pod kierunkiem dr Joanny Zając
Stępniak Grzegorz, Opowiedzieć wykluczenie – afroamerykańskie dramatopisarki i storytelling, pod kierunkiem prof. dr hab. Małgorzaty Sugiery.
2008
Chmielewska Matylda, Transwestytyzm i jego reprezentacja w europejskim i amerykańskim dramacie współczesnym, pod kierunkiem dr Joanny Zając
Danilewicz Katarzyna, Różne modele rapsodyczności w tekstach pisanych dla teatru Daniela Danisa , pod kierunkiem dr Joanny Zając
Goc Anna, W poszukiwaniu „nowego dramatu narodowego". Elżbieta Bośniacka i jej „Przeor Paulinów", pod kierunkiem dr Joanny Zając
Kobus Olga, Mityczna męskość i mit męskości. Antyczni herosi i ich nowożytni następcy we współczesnych dramatycznych transpozycjach Sarah Kane, Pera Olova Enquista, Willy'ego Kyrklunda, Dei Loher, pod kierunkiem dr Joanny Zając
Kozłowska Monika, Ludzie tacy jak my. Reprezentacja problemu bezdomności w polskim dramacie i teatrze współczesnym, pod kierunkiem dr Joanny Zając
Majer Agnieszka, Rola kobiety w społeczeństwie według Kościoła Katolickiego. Dialogi i stereotypy, pod kierunkiem prof. dr hab. Małgorzaty Sugiery
Michalik Justyna, „Święta nierządnica" – stereotypizacja obrazu kobiety w Teatrze Śmierci Tadeusza Kantora, pod kierunkiem dr Joanny Zając
Nizioł Agnieszka, Taniec z cieniem podświadomości. Przekraczając granice – pomiędzy autentycznością a hybrydyzacją w teatrze Erica de Voldera, pod kierunkiem prof. dr hab. Małgorzaty Sugiery
Ochman Anna, Zatańczyć kosmiczną mandalę – taniec klasyczny Jawy Środkowe, pod kierunkiem prof. UJ dr hab. Dariusza Kosińskiego
Piekarczyk Anna, Performatyka seksualności i jej wpływ na system wyobrażeń społecznych,pod kierunkiem prof. UJ dr hab. Dariusza Kosińskiego
Zdebska-Schmidt Joanna, Kreowanie świata. Obraz rzeczywistości najnowszego polskiego dramatu w kontekście Reality TV , pod kierunkiem prof. UJ dr hab. Dariusza Kosińskiego
Ziomek Łukasz, Lupa czyta Bernharda, pod kierunkiem prof. UJ dr hab. Dariusza Kosińskiego
2007
Berestecka Anna, Dramaturgia dźwięku, dramaturgia ciszy w spektaklach Christopha Marthalera, pod kierunkiem prof. UJ dr hab. Dariusza Kosińskiego
Herbut Anna, Niewygodna sztuka. Funkcje i strategie performance'u kobiecego, pod kierunkiem prof. UJ dr hab. Dariusza Kosińskiego
Karlińska Aleksandra, O postaciach kobiet w dramaturgii Bernard-Marie Koltèsa, pod kierunkiem prof. UJ dr hab. Dariusza Kosińskiego
Kireńczuk Tomasz, Od sztuki w działaniu do działania w sztuce. Filippo Tommaso Marinetti i teatr włoskich futurystów, pod kierunkiem prof. UJ dr hab. Dariusza Kosińskiego
Lipska Anna, Lacrimosa Teatru Pieśń Kozła w świetle teorii mimetyczno-ofiarniczej René Girarda, pod kierunkiem prof. UJ dr hab. Dariusza Kosińskiego
Michalak Hubert, „Przyłącz się do tego wozu". Kurs Filipa jako performans. Analiza fenomenu,pod kierunkiem prof. UJ dr hab. Dariusza Kosińskiego
Nitsch Weronika, Formy linoskoczkowe i niebezpieczne przejścia między teatralnymi gatunkami w scenariuszu Krystiana Lupy do spektaklu „Zaratustra", pod kierunkiem prof. UJ dr hab. Dariusza Kosińskiego
Reputakowski Marcin, Mecz piłkarski jako widowisko. Między teatrem a telewizją, pod kierunkiem prof. UJ dr hab. Dariusza Kosińskiego
Sobol Paulina, „Piekielna kombinacja". Odwrócony rytuał, karnawał i groteska w „Iwonie, księżniczce Burgunda" Witolda Gombrowicza, pod kierunkiem prof. UJ dr hab. Dariusza Kosińskiego
Załęczna Iga, Lament w tragedii greckiej. Struktura pogrzebowa jako model interpretacyjny tragedii, pod kierunkiem prof. UJ dr hab. Dariusza Kosińskiego
2006
Dąbek Agata, Polski Faust. Analiza „Pasji i potępienia doktora Fausta" Jerzego S. Sity w kontekście kanonicznych wersji Marlowe'a i Goethego, pod kierunkiem prof. dr hab. Małgorzaty Sugiery
Hajduk Bibianna, Realne/teatralne. Kreacja i percepcja rzeczywistości w wybranych dramatach Toma Stopparda, pod kierunkiem prof. dr hab. Małgorzaty Sugiery
Jabłońska Małgorzata, Ciało gardzienickie. Uwagi o biologii i komunikacji cielesnej w praktykach teatralnych OPT „Gardzienice", pod kierunkiem prof. UJ dr hab. Dariusza Kosińskiego
Lech Małgorzata, Dramat intymny sto lat później, czyli intersubiektywna dramaturgia Jona Fossego , pod kierunkiem prof. dr hab. Małgorzaty Sugiery
Maniecka Marta, Między baletem a contact improvisation – zarys przemiany tańca widowiskowego w XX wieku, pod kierunkiem prof. UJ dr hab. Dariusza Kosińskiego
Miłota Ewelina, Aktorzy jako bokserzy. Uwagi o aktorstwie w teatrze Franka Castorfa, pod kierunkiem prof. UJ dr hab. Dariusza Kosińskiego
Ofman Anna, Teatr im. Łesia Kurbasa we Lwowie, pod kierunkiem prof. UJ dr hab. Dariusza Kosińskiego
Umińska Natalia, Wobec Szekspira. Próba analizy „Wieczoru Trzech Króli" oraz „Burzy" w inscenizacji Christopha Marthalera, pod kierunkiem prof. dr hab. Małgorzaty Sugiery